Salah aku lagik….!!!! Bingit Sak…. !!!!

March 9, 2009 at 12:24 am (1)

pakkal dia tu suami aku…. Kalau lah adik aku ke abang aku… dah senang ang terang aku nyer mulut nie macam nonstop machine gun!

Tak ada orang suruh kau bangun sampai tengah hari.. and tak sadar dunia..!!! Abeh salah aku jugak lah.. I ‘ve asked you umpteen times that ” ARE YOU VERY VERY SURE THAT YOU WANT TO PUT THAT BLOODY THING OVER THERE??” Since you want it.. taste you right.. Okie i admit it IS my fault.. But then come on lah… Aku nie manusia yang yang PANTANG DATUK NENEK AKU rumah bau mcm terperuk gitu.. kau dah lah hisap rokok dalam rumah.. aku tak banyak hok hek… kau tahu aku alah dengar bau rokok.. kau boleh lagik hisap rokok depan aku. mcm aku never exist.. okie fine… aku bukak tingkap tu besar besar… sebab nak kasi udara bersih masuk… tak tahu lah orang lain.. boleh bau dalam rumah tu bau rokok melekat sana sini.. pening kepala aku…. abeh kalau aku bukak tingkap tu… kau tak boleh ke tutup tingkap… abeh nak harapkan aku jugak yang tutup..

rumah aku jaga kasi bersih.. baju aku yang cuci.. bilik air aku jugak yang cuci… aku jugak jadi babu masak.. aku jugak yang drive kemana mana… abeh semua salah aku jugak… aku menjaja kat semua orang .. betapa bertimbang rasa nyer kau jaga rumah, kemas mana mana yang patot… sebab aku nak orang lihat kau sebagai suami contoh.. walaupun itu helah belaka… kenapa jadi taksub sangat dengan title SUAMI tu… apa hina ke kalau kau mengaku itu memang salah kau.. Apa hina ke kalau kau bantu aku memudahkan kerja rumah… kekadang aku tak faham kau boleh duduk dalam rumah berhari hari dengan kau tahu lauk dah basi tak dibuang… nasi dalam rice cooker dah basi kau tak nak cuci…

kalau buat sekali kau dah pandai bising dengan aku… kira tunjuk eksyen lah.. abeh yang aku buat hari hari tu apa kes?? Kekadang mintak makan luar pon susah.. tak appreciate aku sebagai isteri… dah penat.. dengan kerja rumah bertimbun.. pas tu nak jaga rumah lagik… mati sak aku macam nie…

kekadang aku nak cakap dengan kau yang aku nie penat buat benda nie semua.. nanti kau cakap.. kau the main person yang nak bayar itu n ini… haisss… aku pon pening.. aku pon contribute jugak.. walauppun kekadang aku selalu skip kasi kau itu dan ini…

masalah masalh kenapa lah kau datang hari isnin.. datang lah hari lain….

kerja banyak… timbol masalah… nanti tak buat semua terbengkalai….

Aku berdoa agar aku punya suami yang lebih sensitif dan peka dengan keadaan sekeliling….

Leave a Reply

